PILOCI SAMOLOTÓW ULTRALEKKICH - SZKOLENIA

Kliknij by poznać szczegóły

UACP Jeśli idealnym rozwiązaniem dla osób które chcą nauczyć się pilotażu samolotów ultralekkich zabierających na pokład max 2 osoby. Osiągi tych maszyn dzięki niskiej masie startowej (MTOM) do 495 kg daje możliwość lądowania w miejscach niedostępnych dla większych statków powietrznych czyli krótkich lądowisk z przeszkodami terenowymi w jego okolicach. Jest to świetny sposób na weekendową rekreacje.

Wymagania do rozpoczęcia szkolenia praktycznego:
– ukończone 16 lat
– orzeczenie lotniczo-lekarskie
– rozpoczęte szkolenie teoretyczne w formie e-learning (zagadnienia prawa lotniczego, meteorologii, budowy samolotu, nawigacji)

Szkolenie praktyczne to 28 godzin w powietrzu obejmujące naukę budowy kręgu nad lotniskowego pozwalającego na bezpieczne lądowanie. Loty do strefy w celu ćwiczenia manewrów oraz loty trasowe nawigacyjne (VFR)

Upoważnia do lotów samolotami o masie MTOM do 2000kg certyfikowanymi do przewozu 4 osób. Idealnym samolotem do szkolenia jak i dalszych podróży/weekendowych wypadów jest czteromiejscowy najpopularniejszy samolot na świecie Cessna 172

Wymagania do rozpoczęcia szkolenia praktycznego:
– ukończone 16 lat
– orzeczenie lotniczo-lekarskie
– rozpoczęte szkolenie teoretyczne w formie e-learning (zagadnienia prawa lotniczego, meteorologii, budowy samolotu, nawigacji)

Szkolenie praktycznie obejmuje 30 godzin w powietrzu obejmującym miedzy innymi 90 lądowań, loty do strefy, samodzielne loty nawigacyjne pod nadzorem. Wybór tego szkolenia daję możliwość ubieganie się o dodatkowe uprawnienie do lotów nocnych, dzięki czemu pilot nie będzie ograniczony porą dnia jeśli chodzi o wykonywane loty. Po wykonaniu dodatkowych lotów z instruktorem możemy ubiegać się o wydanie Licencji PPL co zwiększy limit masy samolotu.

PPL(A) – licencja pilota turystycznego respektowana w większości krajów na świecie. Upoważnia do lotów samolotami o masie MTOM do 5700kg (nawet legandarny Antonow AN2) . Posiadanie licencji PPL otwiera drogę do kolejnych szkoleń takich jak uprawnienie do lotów według przyrządów (IR), samoloty wielosilnikowe MEP(L) oraz Licencji zawodowej CPL lub liniowej ATPL.

Wymagania do rozpoczęcia szkolenia praktycznego:
– ukończone 16 lat
– orzeczenie lotniczo-lekarskie
– rozpoczęte szkolenie teoretyczne w formie e-learning (zagadnienia prawa lotniczego, meteorologii, budowy samolotu, nawigacji)

Szkolenie praktyczne obejmuje 45 godzin w powietrzu. 35 godzin lotów z instruktorem oraz 10 lotów samodzielnych. Jest to optymalna liczba godzin, która umożliwia uzyskać niezbędne podstawowe umiejętności które niezbędne do dalszych szkoleń na przykład zawodowych.

Szkolenie teoretyczne i praktyczne do świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne i sportowe UAVO.

Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania uprawnienia podstawowego do wykonywania lotów jedynie w zasięgu wzroku operatora VLOS